Kabbelen

31-12-2018

Stel je voor hoe het zou zijn, liggend op het dek van een zeilboot, aangemeerd voor een baaitje, nog niet ontdekt door het massa-tourisme. Helderblauw water, wit zand, rotsen die het plaatje omlijsten. De boot deint langzaam heen en weer, je voelt de zon branden en je wordt er rozig van. Jouw lichaam ontspant en je zorgen vervliegen met de zeebries die verkoeling brengt.

Klinkt heerlijk he? Misschien verlang je er zelf ook naar, als ondernemer. Even tijd voor niks doen. Even tijd om na te denken welke kant je op wilt met jouw bedrijf. Even kabbelen. Soms ben je als ondernemer zo gejaagd, je gaat van klant naar klant en hebt nauwelijks tijd om stil te staan bij wat jij wilt.

Het is niet voor niks dat de laatste maand van het jaar voor veel ondernemers het moment is om na te denken over nieuwe plannen voor het volgend jaar. Wat zijn jouw plannen? Misschien ga je een training ontwikkelen voor jouw klanten, een online programma of business coaching? Misschien ga je zelf een opleiding volgen om nog beter in te spelen op wat jouw klant nodig heeft? Misschien heb je al een duidelijk plan voor wat je wilt doen, misschien niet.

Er is niks mis met even kabbelen, maar uiteindelijk moet je een doel voor ogen hebben. Dit geldt voor een duidelijke missie van jouw bedrijf en zeker ook voor jouw marketingstrategie. Zo zie ik veel ondernemers deze dagen een nieuwjaarswens sturen naar hun klanten. Alleraardigst natuurlijk, maar welke strategie zit hierachter? Even zichtbaar zijn? Ik zie het als een gemiste kans om klakkeloos content de wereld in te sturen. Met een duidelijke content-strategie ben je zichtbaar op de juiste momenten en lever je waarde aan jouw klanten, die verder gaat dan een glimlach op het gezicht.

Voor mij staat bij het schrijven van teksten de klantreis centraal, alle content is gericht op de fase in de klantreis waarin de klant zich bevindt. Waar staat zij nu en waar wil zij over twee jaar staan? Welke inzichten wil je dat jouw klant leert gedurende de reis? Of het nou gaat om het laten groeien van een onderneming of persoonlijke ontwikkeling, jij neemt jouw klant aan de hand op haar pad. Jij levert waarde met blogs, e-mails en andere marketingcontent, die relevant is voor haar. Jouw klant herkent zich in jou en zal zich verbonden voelen bij de diensten die jij levert.

Met een goede content-strategie voorkom je dat jouw teksten kabbelen. Je weet immers waar je naartoe zeilt. Zo heb je een duidelijke boodschap in jouw marketingacties, omdat je weet welke kennis en inzichten jouw klant nodig heeft op dat moment.

En het goede nieuws is, ik kan jou hierbij helpen met gratis tips hoe jij goede content schrijft, die ervoor zorgt dat jouw klanten betrokken zijn bij wat jij doet.

Wanneer je je email-adres achterlaat ontvang je wekelijks een blog over de verschillende fasen van de klantreis en hoe je daarop inspeelt met tekst. Denk aan blogs over het verlangen van je klant, bezwaren van je klant om te veranderen, nieuwe inzichten opdoen, omgaan met tegenslag.

Hoe ga jij het nieuwe jaar in? Kabbelend of knallend? De keuze is aan jou. Ik gun jou een mooi jaar met wind in de zeilen.

Hartelijke groet,

Rachelle

Lees verder

Over het aantrekken van de ideale klant: Vieze aap in mijn bed

Over het verlangen van je klant: Magie

Over het aanzetten tot actie: Soul Searching


Schrijf je nu in voor mijn wekelijkse blog: